Monday, May 18, 2015

E-NABAVA i digitalni POTPIS (za ponuditelje)

Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o javnoj nabavi (NN br. 83/13) propisano je da su zainteresirani gospodarski subjekti od 01. siječnja 2015. godine u postupcima središnje javne nabave koje provodi Državni ured za središnju javnu nabavu obvezni elektronički dostavljati ponude, a s time u vezi i potpisati svoje ponude naprednim elektroničkim potpisom.

Više o izdavanju digitalnog certifikata koji se dobiva u obliku e-KARTICE ILI USB TOKEN-a može se pogledati na priloženom linku http://www.fina.hr/Default.aspx?art=10744

  

Što je to "napredni elektronički potpis"?

Za razliku od običnog, napredni elektronički potpis ima istu pravnu snagu kao vlastoručni potpis i otisak pečata na papiru, ako je izrađen u skladu s odredbama Zakona o elektroničkom potpisu, a povezan je isključivo s potpisnikom te ga nedvojbeno identificira.

Tko izdaje certifikate za napredni elektronički potpis?

U Republici Hrvatskoj Financijska agencija (FINA) je za sada jedini registrirani izdavatelj digitalnih certifikata pri Ministarstvu gospodarstva. Više informacija na http://www.fina.hr/Default.aspx?sec=960

Kako do potrebnog certifikata?

Proces dobivanja digitalnih certifikata (na FINA e-kartici ili USB tokenu) je vrlo jednostavan, s tim da se određeni dokumenti i procedura zahtijevaju isključivo jer se radi o certifikatima za "napredni elektronički potpis" tj. potrebno je "nedvojbeno identificirati" korisnika.

U najbližoj Fininoj poslovnici potrebno je:

· ispuniti zahtjev za izdavanje poslovnog certifikata,
· potpisati ugovor o obavljanju usluga certificiranja,
· priložiti fotokopiju osobne iskaznice osobe za koju se traže certifikati.


Ako prvi put predajete zahtjev za izdavanje certifikata, odnosno ako kao poslovni subjekt još uvijek niste registrirani u Fini, potrebno je, uz gore navedenu dokumentaciju, predati sljedeće:

· fotokopiju osobne iskaznice osobe ovlaštene za zastupanje,
· Rješenje o upisu u nadležni registar i
· Obavijest Državnog zavoda za statistiku o razvrstavanju prema NKD-u i matičnom broju.

Za sveobuhvatnu edukaciju oko obvezne primjene elektroničkog potpisa preporučamo:

edukacije u organizaciji INFO-PULSa; prijavite se ovdje: 

No comments:

Post a Comment