Monday, February 9, 2015

Upravljanje bagatelnom nabavom


Kako smo i najavili u blogu o izmjenama zakona vezanim uz podizanje pragova za javnu nabavu, Bagatelna nabava tj. nabava male vrijednosti  je u 2014. postala još zastupljenija od posljednjih izmjena i dopuna Zakona o javnoj nabavi (Narodne novine broj 143/13). Konkretno donesena je važna izmjena članka 18. stavka 3.: 

“Ovaj zakon ne primjenjuje se za nabavu robe i usluga procijenjene vrijednosti do 200.000,00 kuna, odnosno za nabavu radova do 500.000,00 kuna,a pitanje nabave do tih vrijednosti uređuje naručitelj svojim aktom.” 

Riječ je o dokumentu tj. aktu kojim se uređuje procedura sklapanja ugovora o JN kojeg smo vam u prošloj godini spomenuli u blogu o  bagatelnoj nabavi i izmjenama navedenog Zakona te unutar kojeg možete preuzeti obrazac, dakle na linku bloga o internom aktu.

Donesene su i izmjene i u odnosu na planove nabave određene člankom 20. stavkom 2. dosadašnjeg Zakona o javnoj nabavi (Narodne novine broj 90/11,83/13) te isti sada glasi:

“Za predmete nabave čija je procijenjena vrijednost jednaka ili veća od 20.000,00 kuna, a manja od iznosa iz članka 18. stavka 3. Zakona o javnoj nabavi u plan nabave unose se podaci o predmetu nabave i procijenjenoj vrijednosti nabave.
Znači  ako je procijenjena vrijednost predmeta nabave manja od 20.000,00 kuna-taj dio plana nabave ne podliježe objavi.

U postupcima bagatelne nabave proceduru sklapanja ugovora određuje svaki naručitelj sukladno svojim potrebama i posebnim okolnostima, kao npr.:   
·                    veličina naručitelja (broj zaposlenika, raspoloživ iznos proračunskih sredstava, broj postupaka koje vodi i sl.)
·                    analiza stanja iz prethodnih godina (provedeni postupci nabave, vrijednost ugovora)
·                    troškovi vođenja transparentnog postupka
·                    sam naziv akta kojim se uređuje procedura sklapanja ugovora je irelevantan i određuje ga naručitelj (npr. naputak, pravilnik, priručnik, katalog, vodič i sl.)

Zakon o javnoj nabavi za posljedice ne-donošenja internog akta kojima se uređuju bagatelne nabave ne propisuje prekršajne niti neke druge sankcije;   Zakon o javnoj nabavi ne propisuje obvezu vođenja registra za ugovore sklopljene po proceduri bagatelne nabave.
Gore navedenim internim aktom može se propisati na koji način će se voditi evidencija o takvim ugovorima.


Više o upravljanju javnom nabavom i iskustvima kod ugovora bagatelne nabave, internom aktu te drugim podtemama očekuje Vas 20. veljače 2015., na edukaciji iz redovitog usavršavanja u području javne nabave. 

No comments:

Post a Comment